Encore des belles fesses…


Nu rouge

Ce n’est pas vraiment un sécret que j’aime les rondeurs du corps féminin… Je ne suis ni le premier nic le dernier artiste qui aime ça… Hogarth, je crois, a écrit tout un traite sur la beauté comme ligne courbe et personallement, même si je n’exclut pas totallement l’usage, dans mes dessins et peintures, des lignes droite (ou drettes, comme dissent le Québecois) je préfére de loin les courbes…

Ces nus-çi je l’ai dessiné (ou peint…je ne suis jamais sur si ce que je fais c’est du dessin ou de la peinture; à vrais dire je m’en souci pas trop…) quand j’étais étudiant à bishop’s University, à Lennoxville. Le rouge je l’ai vendu pour la grosse somme de 10 (dix) $ à une collegue, Eve, pour avoir avec quoi payer le gas pour mon Chrysler le Baron mourant… Le bleu je l’ai donné ou vendu… je ne me souviens plus. C’était en 200o-2001 en pleine dégringolade financière et pas seulement… et j’ai utilisé le pastel, une technique que j’aime beaucoup mais que je n’utilse pas beaucoup, surtout à cause des problemes de fixage… Je ne sais pas à ce jour comment Degas et autres grands pastelists se sont débrouillés pour fixer leur trucs…snas que le fixateur change les valeurs ou les couleurs…

———————-

No big secret that I like to draw and peint women’s curves… I’m not the first, nor the last artist who does… Hogarth did even wrote a whole Treaty on the subject of curves as expression of beauty… And even if I do not totally ban right lines, I do prefer the curves, no doubt about that…

These are nudes I,ve painted when I was a student at Bishop’s University in Lennoxville. The red one I’ve sold for the enourmous sum of 10 (ten) $ in order to buy some gas for my then dying Chrysler le Baron, to one of my collegues, Eve. The blue one I’ve sold or gave or whatever…I do not remeber any more…there were difficults times for me, 2000-2001, with no money (or very little) and a bunch of other problems… I’ve painted these two nudes in pastel, a technique I like a lot but don’t use much because of the fixing problems… I still don’t know how did Degas and the other great pastel masters fixed their stuff, without altering the values and the colors…

—————————

Nici un secret faptul ca-mi plac curbele corpului feminin… Nu sunt nici primul, nici ultimul artist cu inclinatzie spre curbe (nu curve!)… Hogarth a scris chiar un intreg tratat despre frumusetzea curbelor si desi nu exclud total utilizarea liniilor drepte, prefer intotdeauna curbele… Nudurile astea le-am desenat (sau pictat? nu stiu nici acum ce fac: desenez sau pictez?) prin 2000-2001, pe vremea cand eram student la Universitatea Bishop din Lennoxville. Nudul rosu l-am vandut pe nici mai mult nici mai putzin de 10 (zece) dolari unei coleg, Eva, ca sa pot sa cumpar un pic de benzina pentru Chryslerul meu le Baron, in agonie la acea vreme… tehnica utilizata pentru a picta nudurile astea e pastelul, o tehnica pe care o iubesc dar n-o folosesc prea des fiindca tot n-am reusit sa rezolv problema fixarii. Nici acum nu stiu cum Degas, sau altzi mari pastelisti, faceau pentru a-si fixa pastelurile, fara a altera valoarea sau culoarea…

Blue nude

Copyright © dan iordache, 2008, for text and images.

12 responses to “Encore des belles fesses…

  1. ovidiu stanomir

    si tipele astea tot la foc se uita?

  2. Aici m-ai prins! probabil prefera sa-si arate fesele decat alte chestii, mai intime… Si, in ce ma priveste, curbele astea sunt mai interesante…

  3. mihail medrea

    curbe… periculoase, mon cher!

  4. Nici nu-tzi pot imagina cat!? cu sida etc…

  5. Magnifique le Nu Bleu, Danu… tu devrais l´appeler “Le Beau Da-Nu´b Bleu”…
    J´ai parlé de mes problemes de fixation de pastel dans mon commentaire de l´une des dernieres entrees de Susan… pour moi un cauchemar! J´ai essaye plein de fixateurs, des tres chers et des bon marches, en allant jusqu´a essayer la laque pour cheveux (en spray), mais j´ai gache tellement de tableaux avec que je ne fixe plus jamais… mais quel probleme pour les conserver!!!

  6. Merci, Miki! Comme j,ai disait, moi non plus je n’ai pas été capable de resoudre de facon satisfaisante la problème… Peut-être seulement photografier toute de suite après l’avoir fini ou scanner de même…et utiliser l’image digitalisé et pas l’original… Je travaille toujours pour essayer de toruver une solution… je t’annonce si je le trouve!

  7. I like drawing curvy women also. In fact, I much prefer drawing a downright fat woman to a thin “beauty”.

    We should get together and prowl the hamburger joints looking for women ordering the large fries to model for us.

  8. Rubens and Renoir knew something, eh, Bill? The fat gives “plasticity” and I think Picasso also have a lot of fat nudes…

    Yes, I would like that… Tomorrow?

  9. Danu,
    A trecut mult timp de cand nu am mai poposit la tine pe blog. daca nu ma insel, ultimul articol pe care ti l-am citit a fost chiar acesta, ceea ce ma ingrijoreaza un pic. Te stiam un blogger pasionat care posteaza cel putin un articol pe zi. Daca motivul lenei tale, este o botina din cea mai fina, ma bucur…
    PS: sa faci un nud cadou…fara sa-ti mai amintesti circumstantele demonstreaza inca o data cat de zburdalinica este nu doar inima ci si memoria. Voi reveni,

    c.

  10. Ma tem (dar nu-i grav) ca le cam confunzi, Carmen… Fesele, adica. Am avut in decembrie o alta pereche de fesses… Tocmai de aia astea se numes Encore des belles fesses… Nu sunt chiar asa pasionat, ma tem… dar tot am mai postat oaresce de atunci (sau de acum…) Vina nu e, din pacate, a nici unei botine (fine au ba) eu fiind un mono, barbatul unei singure femei, cum se cheama asta… mono ceva… Nici averea, nici energia nu-mi mai permite de altfel sa ma aventurez mai departe de sedintzele de desen dupa model viu de la Univ de Sherbrooke… Intr-adevar memoria e zburdalnica… Sunt insa magulit de banuielile tale… Sper ca totul incepe sa mearga bine pentru tine… sloppy kisses (de departe, bien sur)

  11. Ma tem (dar nu-i grav) ca le cam confunzi, Carmen… Fesele, adica. Am avut in decembrie o alta pereche de fesses… Tocmai de aia astea se numes Encore des belles fesses… Nu sunt chiar asa pasionat, ma tem… dar tot am mai postat oaresce de atunci (sau de acum…) Vina nu e, din pacate, a nici unei botine (fine au ba) eu fiind un mono, barbatul unei singure femei, cum se cheama asta… mono ceva… Nici averea, nici energia nu-mi mai permite de altfel sa ma aventurez mai departe de sedintzele de desen dupa model viu de la Univ de Sherbrooke… Intr-adevar memoria e zburdalnica… Sunt insa magulit de banuielile tale… Sper ca totul incepe sa mearga bine pentru tine… sloppy kisses (de departe, bien sur)…

Leave a Reply

