My first big sale…


Waterville

I’ll show you two of the landscapes I’ve paint in 2000 or 2001 (well, 8 years since then… that’s a lot of time gone away)…

The first one is a Waterville landscape and the second one is on the way to Waterville… I was working and, for a time, living there (Waterville is a small industrial town, about 1/2 hour ride from Sherbrooke). I had a lousy, musty appartment, earth level, not very expensive (but a lot more expensive it was worthing…) 5 minutes from the workshop where I was “sabling” wood boards 8 h a day… It was a pretty hard time in my life… trying to stay afloat, to pay the bills and such… getting a separation… away from my kids and such… I was quite depressed but painting kept me relatively sane. The first landscape I left as guaranty for 1/2 month rent to my owner, in the summer 2004 (never was able to get it back). The second one is my first “big” sale: the first painting I’ve actually SOLD for 500 $. I know, that’s not exactly a Picasso price, but for me it was great! A lady bought it from a show I participate in 2006 (La Grande Viree Artistique de l’Estrie) together with another one, a 9′ x 12′ nude (250$). That summer I really had hopes that one day I’ll be able to live (ar at least ameliorate my living) selling my work… But the lady bought some of my best stuff for a price and then simply quit buying… That’s the way things are…

—————————————

Ceux-ci sont 2 paysages que j’ai peint en 2000 ou 2001 (8 années sont déjà passé… qui peut s’en souvenir aussi loin que ca?) Le premier c,est un paysage de Waterville, le deuxième un paysage sur la route vers Waterville (un petit ville industrielle, 30 minutes de Sherbrooke. Dans le temps j’avais un appartement minable, très humide, pas très cher (mais beaucoup plus cher qu’il valait…) et je travaillais 8 h par jour à sabler des bout de bois… Essayant de ne pas me noyer… payer les factures, quoi… C’était vraiment un temps difficile dans ma vie… J’avais justement commencé une séparation de ma femme et mes enfants… J’étais pas mal déprimé et c’est seulement la peinture qui m’a permis de rester relativement sain.

Le premier paysage… je l’ai laissé à mon proprietaire pour une moitie de mois de loyer (je ne l’ai jamais récuperé…)

Le deuxième c’est ma première vente importante. Je l’ai vendu 500 $ à une dame qui m’a acheté, en plus, un petit nue pour 250 $! Jesais, ce ne sont pas là des prix Picasso… mais, pour moi, c`était la première fois que j’espérait vraiment de vivre (ou, de mois, d’améliorer ma vie un peu) grace à ma peinture… Mais la dame m’a achet, `bon prix, quelques unes de mes meilleurs pièces et puis, zut! fini… C’est comme ca que ca marche…

—————————————————

Iata mai jos doua peisage pe care le-am pictat prin 2000… sau 2001…Cine-si mai poate aminti, exact, dupa 8 ani?

Primul e un peisaj de la Waterville, al doilea unul pe drumul spre Waterville (un mic orasel industrial, la cca. 30 minute de Sherbrooke). Pe vremea aceea locuiam intr-un apartament urat mirositor, plin de igrasie, la nivelul solului si ieftin (dar mult prea scump pentru cat facea, realmente…) Era la 5 minute de unde lucram, lustruind scanduri 8 h pe zi, ca sa platesc facturil… A fost o vreme destul de grea in viatza mea… Tocmai terminasem o dureroasa separatzie de nevasta si copii… Eram deprima ca naiba si doar pictura mi-a permis sa raman relativ sanatos la cap…

Primul peisaj l-am lasat in gaj, pentru o jumatate de luna de chirie, prin 2004 (si nu l-am recuperat nici acum). Cel de-al doilea, in schimb, a fost prima mea pictura vanduta cu un pretz acceptabil: 500 $. Cucoana ca mi l-a cumparat, impreuna cu un nud de 250 $, m-a facut sa cred, in vara lui 2006, ca, eventual, as putea trai din pictura (sau macar sa-mi indulcesc un pic viatza). Dar, dupa ce mi-a cumparat unele din cele mai bune tablouri si desene, m-a lasat balta… deh, presupun ca asta-i viatza…

pleinde lune

9 responses to “My first big sale…

  1. So lovely. I don’t understand why you don’t sell more. You should be a wealthy man, as beautifully as you paint.

  2. I don’t understand either, Moonbeam, and thanks! And yes, I should be a wealthy man but then you should also, as beautiful as you write… and it seems we are neither…

  3. ovidiu stanomir

    frumoase tablouri ! “ai fost in mina”…

  4. Am fost…Asa cum am fost multe(si nu mai sunt)… Am ramas cu imagini, cu pixeli si cu amintiri care dor cand le pui in contrast cu prezentul…

    Tzi-am spus oare ca am dat de un Ioan Stanomir, critic si putzoi, din aia care-tzi plac tzie si mie, ocosh si cu doctorate, pe Wikipedia?

  5. ovidiu stanomir

    Stiu de acest Ioan Stanomir, mult mai cunoscut si mai activ decit mine!

    E un critic bun. Nu cred ca e chiar atit de ocosh, iar putzoi nu mai e demult, ca-i nascut in 1973 (m-am uitat pe Wikipedia).

    Ii doresc toate cele bune. Ca si noua, de altfel…

  6. Noi n-am fi putzoi daca am fi nascutzi in 1972-73? As vrea io! Ma bucur ca nu asa de ocosh… In definitv, prefer sa am sentimente pozitive…

    Iar pe Wikipedia ar trebui sa ne punem si noi… Eu te bag pe tine, tu ma bagi pe mine… In felul asta am fi si noi enciclopedizatzi… si ocoshi?

  7. ovidiu stanomir

    nu te bag nicaieri, ca esti prietenul meu!…

  8. Ok, ne introducem…

  9. ovidiu stanomir

    Vad ca te-ai implementat deja, in My Zimbio…

Leave a Reply

